Gondolkodtam azon,
amivel az előző írás végződött. Milyen lehet az igazi természete valakinek?
Tényleg az az igazi természetünk, amit „bármikor” meg tudunk mutatni? Mit
gondoltok erről?
Visszatérve a ZEN-re és a lakberendezésre örömmel látom, hogy sokatokat érdekelt a téma felvetése, így érdemes ezzel tovább foglalkozni.
A ZEN filozófiában a természetesség nagyon fontos. Ennél már csak az fontosabb, hogy harmóniában legyen minden mindennel. Ha sikerül harmóniát teremteni a környezetünkben, akkor a lelkünkben, és a testünkben is harmónia lesz.
A harmónia megteremtésének egyik legfontosabb eszköze a természetes anyagok használata. Japánban, és általában a keleti kultúrákban a berendezési tárgyak kiváló minőségű anyagokból készülnek. A természetesség annyira fontos számukra, hogy a bútorok gyártásánál a fa tökéletlenségét kiemelik. Ilyen például a fában a csomó, illetve az erezet. Vagy vegyük a rizspapírból készült dolgokat, ahol a rizspapír szálait is látni engedik. Akár a fában lévő csomókra, göcsörtökre, vagy a rizspapír szálaira gondolunk, ezeket nem hibának, hanem inkább dísznek gondolják.
Visszatérve a ZEN-re és a lakberendezésre örömmel látom, hogy sokatokat érdekelt a téma felvetése, így érdemes ezzel tovább foglalkozni.
A ZEN filozófiában a természetesség nagyon fontos. Ennél már csak az fontosabb, hogy harmóniában legyen minden mindennel. Ha sikerül harmóniát teremteni a környezetünkben, akkor a lelkünkben, és a testünkben is harmónia lesz.
A harmónia megteremtésének egyik legfontosabb eszköze a természetes anyagok használata. Japánban, és általában a keleti kultúrákban a berendezési tárgyak kiváló minőségű anyagokból készülnek. A természetesség annyira fontos számukra, hogy a bútorok gyártásánál a fa tökéletlenségét kiemelik. Ilyen például a fában a csomó, illetve az erezet. Vagy vegyük a rizspapírból készült dolgokat, ahol a rizspapír szálait is látni engedik. Akár a fában lévő csomókra, göcsörtökre, vagy a rizspapír szálaira gondolunk, ezeket nem hibának, hanem inkább dísznek gondolják.
Japánban elsősorban fát használnak a bútorkészítésnél, semmi esetre sem műanyagot, vagy fémet. A fém annyira van jelen, amennyire muszáj.
A másik sokat használt anyag a bambusz, amiből szintén készülnek bútorok, hisz a bambusz jól bírja a Japánra oly jellemző párás klímát.
Az Oxigén Hotel**** és ZenSPA-ban jelen van minden, ami a harmónia megteremtéséhez elengedhetetlen.
A ZEN, a buddhizmus azon ága, ami az egyszerűséget hirdeti. Attól, hogy egyszerű, még lehet elegáns, sőt sokan vélekednek úgy, hogy ami elegáns, az egyszerű is. Ebben az egyszerűségben fontos, hogy semmi se akadályozza a levegő és a fény áramlását.
Aki tud azonosulni a ZEN tanításaival, az keresi, és szereti az egyensúlyt. Az első, és legfontosabb egyensúly az ember és a természet között kell hogy létrejöjjön.
Noszvajon, az Oxigén Hotel**** wellnessében mindenki megtapasztalhatja a fény, a levegő és a szellem szabad áramlását, hisz óriási ablakok és terek gondoskodnak az ehhez megfelelő körülményekről.
A ZEN, a buddhizmus azon ága, ami az egyszerűséget hirdeti. Attól, hogy egyszerű, még lehet elegáns, sőt sokan vélekednek úgy, hogy ami elegáns, az egyszerű is. Ebben az egyszerűségben fontos, hogy semmi se akadályozza a levegő és a fény áramlását.
Aki tud azonosulni a ZEN tanításaival, az keresi, és szereti az egyensúlyt. Az első, és legfontosabb egyensúly az ember és a természet között kell hogy létrejöjjön.
Noszvajon, az Oxigén Hotel**** wellnessében mindenki megtapasztalhatja a fény, a levegő és a szellem szabad áramlását, hisz óriási ablakok és terek gondoskodnak az ehhez megfelelő körülményekről.
A mai történet nagyon érdekes, mindenképp gondolkodásra késztető:
Bankei zen mester előadásait nemcsak zen tanítványok látogatták, hanem különböző rangú és felekezetű érdeklődők is. A mester soha nem idézett szútrákat, és nem bocsátkozott tudós fejtegetésekbe sem. Szavai egyenesen a szívéből szóltak és utat találtak a hallgatósága szívéhez. Követőinek nagy száma felingerelte a nichiren-irányzat egyik papját, akitől hívei elpártoltak, mert a zenről kívántak hallani. Az öntelt pap eljött a templomba, hogy vitára hívja Bankeit.
Bankei zen mester előadásait nemcsak zen tanítványok látogatták, hanem különböző rangú és felekezetű érdeklődők is. A mester soha nem idézett szútrákat, és nem bocsátkozott tudós fejtegetésekbe sem. Szavai egyenesen a szívéből szóltak és utat találtak a hallgatósága szívéhez. Követőinek nagy száma felingerelte a nichiren-irányzat egyik papját, akitől hívei elpártoltak, mert a zenről kívántak hallani. Az öntelt pap eljött a templomba, hogy vitára hívja Bankeit.
- Hé, zen tanító! -
kiáltotta. - Várj csak egy kicsit! Aki tisztel téged, az engedelmeskedik neked,
de én nem tisztellek téged. Rá tudsz-e venni engem is, hogy engedelmeskedjem?
Gyere ide mellém, és meglátod - válaszolta
Bankei.
A pap büszkén utat tört a tömegben a
mesterhez.
Bankei elmosolyodott. - Gyere át a bal
oldalamra.
A pap engedelmeskedett.
- Nem - mondta Bankei
-, talán mégis jobban tudunk beszélgetni, ha a jobb oldalamon állsz. Menj csak
át.
A pap gőgösen átlépett
a másik oldalra.
- Na látod - jegyezte meg Bankei -, ugye, hogy engedelmeskedsz! Olyan vagy, mint a kezes bárány.
Most pedig ülj le, és figyelj!
- Na látod - jegyezte meg Bankei -, ugye, hogy engedelmeskedsz! Olyan vagy, mint a kezes bárány.
Most pedig ülj le, és figyelj!
(forrás: 101 zen történet)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése